header

Tájékoztató elektronikus ügyintézésről

 Tisztelt Ügyfeleink!

 

Tájékoztató az elektronikus ügyintézéssel összefüggő 2018. január 1-től hatályos változásokról

 

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: E-ügyintézési tv.) 1. § 17. pont a) és b) alpontjának, valamint 108. § (1) bekezdésének megfelelően Bénye Község Önkormányzata és a Gombai Közös Önkormányzati Hivatal 2018. január 1. napjától köteles biztosítani az ügyek elektronikus intézését az E-ügyintézési tv.-ben, valamint az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Vhr.) meghatározottak szerint.

 

Az E-ügyintézési tv. 9. § (1) bekezdése és 108. § (5) bekezdése értelmében a helyi önkormányzat 2018. január 1-től elektronikus ügyintézésre kötelezett. Bénye Község Önkormányzata és a Gombai Közös Önkormányzati Hivatal a feladat- és hatáskörükbe tartozó ügy, valamint a jogszabály alapján biztosítandó szolgáltatásaik igénybevételéhez, lemondásához vagy módosításához szükséges ügyeknek az ügyfelekkel történő elektronikus intézését köteles biztosítani. Amennyiben az elektronikus ügyintézésre kötelezett ügyfél nem elektronikus úton nyújtja be kérelmét, akkor az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 46. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a kérelem visszautasításának van helye.

 

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy természetes személy ügyfelek részére az Eüsztv. nem teszi kötelezővé az ügyek elektronikus intézését, azonban lehetőséget biztosít számukra is. Természetes személy részére az elektronikus ügyintézési szolgáltatások igénybevételéhez ügyfélkapu regisztráció szükséges, mellyel kapcsolatos tájékoztatás elérhető a www.magyarorszag.hu oldalon.

 

Az E-ügyintézés lehetőségét az Önkormányzati Hivatali Portálon? (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap )  letölthető, kitölthető és beküldhető nyomtatványokon, építéshatósági ügyekben az ÉTDR rendszeren keresztül, egyéb esetben e-Papír beküldési lehetőségen keresztül biztosítjuk. Az elektronikus kapcsolattartáshoz az ügyfélnek rendelkeznie kell ügyfélkapuval, esetlegesen hivatali, per és/vagy cégkapuval.

 

Bénye Község Önkormányzatát elektronikus felületen, a https://epapir.gov.hu oldalon találják meg a „Címzett” legördülő menüben. Kérjük, hogy a hivatalunk honlapján található nyomtatványt szíveskedjenek kitölteni és a megfelelő oldalon (epapir.gov.hu) feltölteni.

 

Az ügyfélkapu, hivatali kapu, perkapu és cégkapu regisztrációval, e-Papír küldési lehetőséggel kapcsolatban a www.magyarorszag.hu oldalon tájékozódhat.

 

Üzemszünet/ Üzemzavar esetén:

Előre nem tervezett üzemszünet vagy az elektronikus ügyintézés korlátozott működőképességét okozó esemény (továbbiakban üzemzavar) bekövetkezése esetén az Önkormányzat üzemzavar bekövetkezését követően – az Elektronikus Ügyintézési Felügyelet értesítése mellett – haladéktalanul tájékoztatja ügyfeleit az elektronikus ügyintézés elérhetőségére szolgáló felületen, a magyarorszag.hu honlapon, valamint www.benye.hu honlapján az alábbiakról:

az üzemzavarral pontosan érintett ügyintézési szolgáltatások meghatározásáról, funkcionalitásukban bekövetkezett változásokról,

az elektronikus ügyintézést biztosító szerv ügyfélszolgálati elérhetőségéről,

ha az elektronikus ügyintézés más elektronikus felületen is elérhető, és az üzemzavar ezt a felületet nem érinti, a működő felület elérhetőségéről.

Az ügyfél által követendő eljárásrend üzemszünet, üzemzavar esetén

A beadvány elektronikus úton történő benyújtását gátló, 1 munkanapot meghaladó üzemszünet, üzemzavar esetén az ügyfél a hagyományos ügymenetnek megfelelően jogosult papír alapon benyújtani a beadványt és mellékleteit.

Jogszabály alapján az elektronikus ügyintézés 1 munkanapot meghaladó szünetelése esetén az Önkormányzat biztosítja az ügyfelek beadványainak elektronikus utat nem igénylő módon történő fogadását és feldolgozását, abban az esetben is, ha az adott eljárástípusban a vonatkozó jogszabály alapján kizárólag elektronikus ügyintézésre van lehetőség.

Ezt értelemszerűen alkalmazni kell akkor is, ha az ügyfelet az eljárási cselekmény határidőben történő elvégzésében olyan tervezett technikai tevékenység vagy üzemzavar akadályozta, amely az általa igénybe vett szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatás (SZEÜSZ) vagy központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás (KEÜSZ) használatát érintette.

A Gombai Közös Önkormányzati hivatal elektronikus kapcsolattartásra szolgáló adatai:

Hivatali kapu rövid neve: GOMBAIKOH
KRID: 665350353?

 

Bénye Község Önkormányzata elektronikus kapcsolattartásra szolgáló adatai:

Rövid neve: BENYEKAVA
KRID: 204048124

 

Ügyfélszolgálat:

 

Amennyiben további kérdésük van, kérjük, keressék az ügyintézőinket az alábbi elérhetőségeken:

 

Bénye Község Önkormányzata:

2216 Bénye, Fő út 74.

 

Telefon: +36-29-434-171

 

Gombai Közös Önkormányzati Hivatal

2217 Gomba, Bajcsy-Zsilinszky utca 2.

 

 

Telefon: +36-29-433-927

 

                       userfiles/Adatkezelési tájékoztató e ügyintézés_2024.pdf